بهداشت و مراقبت از بدن, مراقبت و سلامتی

میسلار واتر چگونه باعث شفافیت پوست و رفع جوش های شما می شود!

میسلار واتر و اهمیت استفاده از آن:

عوارض میسلار واتر

میسلار واتر یا آب میسلار (Micellar water) در واقع از میسل ها یا ذرات معلق لیپیدی داخل آب تشکیل شده ونوعی پاک کننده صورت با ظاهری شبیه به آب است که نیازی به شستشو پس از استفاده نداشته و میتواند به طور کامل تمام آلودگی ها، آرایش، چربی های اضافی و گرد و غبار را از روی پوست، بدون آسیب به پوست، پاک کند. این محصول همچنین باعث رطوبت رسانی، نرمی و زیبایی پوست می شود. در واقع، میسلارواتر برای پاکسازی عمقی پوست موثر بوده

 

بررسی میسلار واتر از نگاه علمی:

انواع میسل ها در میسلار وار

می توان گفت ترکیبات اصلی تمامی میسلارواترها، یکسان و متشکل از آب و تعداد زیادی میسل است. هر میسل از اجتماع یک یا چند سورفکتانت بوجود آمده است. سورفکتانت ها یا ماده امولسیون کننده، ویژگی های آبگریزی و آبدوستی دارند. بنابراین می توانند از سر آبدوست خود به آب و از سر آبگریز خود به مولکول های چربی متصل شوند.

هنگامی که از میسلار واتر و پدهای پنبه ای استفاده می کنیم، سر آبدوست سورفکتانت به پد می چسبد. در واقع پد و هرچیزی که از سلولز ساخته شده باشد، آبدوست و دنباله آبگریز آن به سمت خارج از پد قرار می گیرد و از آنجایی که آرایش، چربی و آلودگی همگی را می توان جزو مواد چربی دسته بندی کرد، سر آبگریز سورفکتانت به آن سمت قرار خواهد گرفت و در نتیجه به راحتی می تواند آلودگی ها و چربی ها را از روی پوست پاک کند.

 

چه چیزی میسلارواتر را از بقیه محصولات پاک کننده متمایز می کند؟

میسلارواتر

میسلار واترها، برخلاف بقیه محصولات آرایشی و بهداشتی، پس از استفاده نیازی به شستشو ندارند. این محصول بسیار پرکاربرد، به جای استفاده مستقیم بر روی صورت، به یک وسیله جانبی مانند پد های پاک کننده و یا پنبه نیاز دارد. بدین صورت که آن را روی پدهای پنبه ‌ای ریخته و سپس روی صورت می مالیم.

ضمنا میسلار واتر، دارای فرمولاسیونی سبک بوده و به پوست آسیبی نمی رساند. این محصول را می توانید راحت در داخل کیف خود همیشه به همراه داشته باشید، تا در صورت نیاز بلافاصله از آن استفاده کنید. علاوه بر توضیحات کلی در مورد میسلارواترها، لازم به ذکر است، برخی از آن ها دارای ترکیبات گیاهی و ویتامین ها بوده، و تاثیر بسزایی در حفظ سلامتی، آبرسانی و تغذیه پوست دارند.

 

بهترین میسلار واتر خوب ایرانی با قیمت مناسب:

انواع میسلار واتر ها

انواع بسیار میسلار واتر در بازار موجود می باشد، که می توانید از آن ها با توجه به ترکیبات به کار برده شده در فرمولاسیون آن محصول، استفاده کنید. بسیاری از محصولات پاک کننده آرایشی حاوی سالیسیلیک اسید می توانند باشند، که برای بسیاری از افراد با پوست های حساس مناسب نیست.

 

بسیاری از افراد، از میسلارواتر خانگی برای پاکسازی پوست خود استفاده می کنند، اما بایستی این نکته را گفت، که این نوع پاک کننده خانگی و سنتی، چندان قوی نمی تواند باشد و لذا افرادی که به دنبال محصول خوب برای پاک کردن آرایش پوست خود هستند، از انواع آب میسلار موجود در بازار (با توجه به ترکیبات و عناصر تشکیل دهنده به کار برده شده) و مناسب برای پوست خود (با توجه به نوع پوست: پوست چرب و خشک، پوست مختلط و حساس) می توانند بهره مند شوند. یکی از بهترین نوع میسلارواتر ایرانی با قیمت مناسب و کیفیت عالی، نلا میسلار واتر می باشد.

این محصول، با حضور ترکیبات گیاهی و طبیعی موجود در فرمولاسیون خود که از عصاره های گیاهان دارویی

  • گل همیشه بهار
  • ذرت
  • گل رز
  • به همراه گلیسیرین جهت نرم و مرطوب نمودن پوست تهیه شده

می تواند موجب محافظت از پوست ظریف ناحیه دور چشم شده و آرایش را از روی پلک، دور چشم، صورت و گردن پاک کند و هیچ ضرر و عارضه ای پس از استفاده برای پوست ایجاد نمی کند.

 

از میسلارواتر ها برای کدام نوع پوست می توان استفاده نمود؟

میسلار واتر برای پوست چرب

جالب است بدانید، از آنجایی که میسلارواتر جزو محصولات پاک کننده ملایم به شمار می رود، بنابراین از آن ها می توان برای انواع پوست ها، حتی پوست های حساس استفاده کرد. لازم به ذکر است که این محصول حتی قابل استفاده برای پوست ظریف اطراف چشم بخصوص زیر چشم نیز است.

 

نحوه استفاده از میسیلار واتر :

طرز صحیح استفاده از آب میسلار به چه صورت است؟

پاک کننده آرایش چشم با میسلار واتر نلا

میسلارواتر نلا و چد خشک ارایش

پد پنبه ای آغشته به میسلار واتر را بر روی پوست صورت، زیر چشم و گردن خود به آرامی بکشید. ضمنا می توانید برای پاک نمودن آرایش های خود، پد را به آرامی روی پلک خود فشار داده و پس از چند ثانیه، آن را بردارید. می توانید برای پاک نمودن پوست خود از  پد خشک آرایش نلا به همراه این محصول استفاده کنید.

این پد از 100% پنبه خالص، بسیار با کیفیت، ضخیم و در عین حال نرم و لطیف بوده، که به راحتی می تواند تمامی آرایش و آلودگی های روی سطح پوست را از بین ببرد.

 

آیا میسلار واتر را آقایان می توانند استفاده کنند؟

میسلار واتر برای آقایان

 

محلول پاک کننده آرایش نلا را هم آقایان و هم بانوان می توانند برای پاک نمودن پوست استفاده کنند. آقایان نیز می توانند برای پاکسازی و مرطوب نمودن و رفع آلودگی های محیطی از پوست خود، از محلول های پاک کننده میسلار واتر استفاده نمایند.

 

خرید مناسب ترین میسلار واتر ایرانی:

میسلار واتر نلا

برای خرید بهترین و مناسب ترین محلول پاک کننده آرایش به سایت دیجی نلا مراجعه نموده. محلول پاک کننده آرایش چشم و صورت صورتی رنگ میسلارواتر نلا را با قیمت و کیفیت مناسب، تهیه فرموده و از خواص آن بهره مند شوید.

 

اکنون که با میسلار واتر و نحوه استفاده از آن آشنا شدید، لطفا نظرات و تجربه های خود را با ما در جریان بگذارید. ضمنا خالی از لطف نیست، که این نکته را یادآوری کنیم، که میسلار واتر با تونر کاملا متفاوت می باشد و لازم است، که آن ها را با هم اشتباه نگیرید. برای اطلاع از تفاوت های تونر با پاک کننده آب میسلار می توانید به نوشته پیشین مراجعه نمایید.

 

منبع:

سایت Cleveland Clinic

 

دیدگاهتان را بنویسید