تناسب اندام و تغذیه, سبک زندگی, محصولات بهداشتی, محصولات مراقبتی مو, مراقبت و سلامتی

راز داشتن موهایی زیبا و مراقبت از مو با روتین سالم

موها
راز داشتن موهایی زیبا و مراقبت از مو با روتین سالم

مطمئنا آرزوی خیلی از خانم ها داشتن موهای سالم، شاداب، شفاف و زیبا می باشد، اما به دلیل قرار گرفتن های طولانی مدت در معرض نور خورشید، آب و هوای گرم، گرد و غبار، مصرف دخانیات، استفاده از اتوی مو و سشوار ، شستشوی بیش از حد، موخوره، استفاده مکرر از رنگ مو، تغذیه ناسالم، مسائل هورمونی، وراثت و غیره، رسیدن به این آرزو کم کم مشکل می شود. در این پست با روش های مراقبت از مو و پیشگیری از آسیب رسیدن از مو آشنا میشویم.

 

چگونه می‌توان با وجود همه این مشکلات، از موها محافظت نمود؟

 

مراقبت از مو

 

1.اولین روش مراقبت از موها، محافظت از آن ها در برابر شرایط محیطی است. همانطور که از پوست، باید در برابر تابش نور خورشید و سایر شرایط محیطی مراقبت نمود، موها نیز به این مراقبت نیاز دارند.

بنابراین حدالامکان در تابستان و زمانی که موهایتان در معرض مداوم نور خورشید است از کلاه یا روسری استفاده کنید و در زمستان با موهای خیس بیرون نروید (چرا که یخ زدن موها در هوای بسیار سرد موجب شکنندگی آنها می شود.) همچنین هنگام شنا در استخرها (به دلیل تماس مداوم موها با کلر که میتواند باعث خشکی آنها شود) ، حتما از کلاه شنا استفاده نمایید.

 

راز داشتن موهای سالم

 

  1. دقت کنید، موهای مرطوب بیشتر شکننده و آسیب پذیر می باشند. هنگام شامپو زدن، حتما دقت کنید که با ملایمت موها را بشویید. چنگ زدن موها، در طولانی مدت باعث آسیب به تارهای مو خواهند شد. همچنین از شانه زدن موها بلافاصله پس از استحمام و یا زیر دوش اکیدا خودداری کنید.

شستشو صحیح مو ها در حمام

 

 

  1. از شامپوهای مناسب برای مراقبت از مو ها خود که با جنس و نوع موهایتان (شامپو مو های چرب، خشک، مختلط و نرمال) سازگار هست، استفاده کنید. و فراموش نکنید که در صورت داشتن موهای شکننده و آسیب دیده، حتما سعی کنید که از شامپوهای فاقد سولفات و ملایم استفاده کنید، تا ریشه و تارهای مو بیشتر آسیب نبینند.

 

شامپو های مراقبت مو

 

  1. سعی کنید، در هفته حتما از ماسک مو یا روغن های مخصوص مو (با توجه به نوع موها) استفاده کنید. این محصولات، با توجه به ترکیبات و فرمولاسیون خود، می توانند به مرطوب نمودن و رفع خشکی، وزی و شکنندگی، تقویت و کاهش ریزش مو، تغذیه  پوست سر و تارهای مو و شفاف و درخشان نمودن آن ها کمک کنند. ماسک های مو نلا با فرمولاسیون قوی در انواع مختلف میتواند مشکلات موهای شما را با استفاده مداوم رفع کنند.

ماسک مو انار نلا (کره مو ): مناسب موهای رنگ شده

کره مو نلا (ماسک مو): مناسب مراقبت از موهای خشک

ماسک مو عسل نلا :ماسک ترمیم کننده مو های آسیب دیده

 

مراقبت از مو با استفاده از ماسک مو

 

  1. برای داشتن موهایی زیبا و با نشاط، از داشتن رژیم غذایی سالم غافل نشوید. سعی کنید در رژیم غذایی روزانه حتما از پروتئین ها جهت تقویت و رشد موهای خود استفاده کنید. سبزیجات و میوه ها را هم به دلیل غنی بودن از ویتامین ها در برنامه غذایی خود بگنجایید. ضمنا نوشیدن آب به مقدار کافی فراموش نشود.

 

مراقبت مو و تغذیه

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید