آرایشی و زیبایی, مراقبت و سلامتی

مضرات نور خورشید لزوم استفاده از محصولات ضدآفتاب

مضرات نور خورشید یر پوست و مو و لزوم استفاده از محصولات ضد آفتاب

با وجود اینکه نور خورشید فواید بسیاری دارد، اما در عین حال، تابش مستقیم آن یکی از عوامل تخریب پوست است. در واقع این نور در تمام فصول سال می ‌تواند آسیب‌ های جدی به پوست رسانده و باعث بیماری‌ های پوستی یا حتی سرطان شود. این مضرات نور خورشید، حتی در فصول سرد سال نیز وجود دارد. با توجه به اینکه محصولات ضدآفتاب، محصولاتی هستند، که پوست را از دریافت پرتوهای فرابنفش خورشید UVA، UVB و UVC محافظت می کنند، لذا لزوم استفاده از محصولات ضد آفتاب احساس می شود.

 

 

محصولات ضدآفتاب، دارای عبارتی تحت عنوان SPF می باشند. این عبارت مخفف عبارت Sun Protection Factor به معنی فاکتور حفاظت در برابر آفتاب است. ابن فاکتور نشان دهنده آن است، که یک ضد آفتاب تا چه میزان می تواند، از آفتاب سوختگی ناشی از اشعه UV جلوگیری کند. این عدد تا حدودی به میزان ضدآفتابی که مورد استفاده قرار می گیرد، نوع پوست، شدت نور خورشید، شرایط آب و هوایی و فاکتورهای شخصی و محیطی بستگی دارد.

 

 

چه کسانی و در چه زمانی باید از ضدآفتاب استفاده کنند؟

همه‌ ی افراد بالای ۶ ماه باید به صورت روزانه از محصولات ضدآفتاب استفاده کنند. البته برای کودکان حتما از ضد آفتاب های مخصوص کودکان استفاده کنید. حتی افرادی که در فضای بسته هستند، نیز در معرض پرتو‌های خورشید قرار می‌ گیرند. زمانی که هوا ابری یا بارانی باشد نیز اشعه های فرابنفش خورشید  تبیده میشوند پس برای محافظت از پوست خو حتما ضد آفتاب استفاده کنید.

 

 

 

 

هر چند ساعت یک بار ضد آفتاب را تمدید کنیم؟

در صورت تماس طولانی مدت با آفتاب لازم است، هر ۲ تا ۳ ساعت یک بار تمدید شود. سعی کنید نیم ساعت پس از زدن ضدآفتاب در معرض  تابش مستقیم نورخورشید باشید.

 

یک ضدآفتاب خوب چه خصوصیاتی دارد؟

  • وسیع الطیف باشد، یعنی از پوست در برابر کلیه اشعه‌ های UV محافظت کند.
  • دارای SPF مناسب باشد.
  • مناسب با نوع پوست شما باشد.
  • در برابر آب و تعریق مقاوم باشد.
  • مرطوب کننده و روشن کننده
  • محافظت از آفتاب سوختگی و کنترل کننده چربی پوست

اگر به دنبال ضد آفتاب خوب برای تایپ پوستی تان هستید ضد آفتاب های زیر پیشنهاد ما به شماست

کرم ضد آفتاب نلا SPF30 نلا برای انواع پوست ها

 

دیدگاهتان را بنویسید