بهداشت و مراقبت از بدن, سبک زندگی, محصولات بهداشتی, مراقبت و سلامتی

نکات مراقبتی برای پوست های چرب

پوست چرب

همه پوست ها، نیاز به مراقبت دارند، اما این مراقبت و روش های مراقبتی، بسته به نوع پوست متفاوت است. افرادی که پوست چرب دارند، برای مراقبت از پوست خود، نیاز به صرف زمان بیشتری دارند.

این نوع پوست، به دلیل ترشحات بیشتر چربی ها از غدد چربی (سباسه) روی پوست و تجمع آن ها، یشتر از پوست های دیگر مستعد جوش های چرکی، سرسیاه، التهاب و غیره بوده و بایستی برنامه مراقبتی روزانه و منظمی داشته باشند، تا از چرب شدن بیش از حد پوست و مشکلات پوستی جلوگیری شود.

 

از بین بردن جای جوش و آکنه دیجی نلا

 

برای مراقبت از پوست چرب و جلوگیری از ترشحات بیش از حد غدد چربی روی پوست راهکارهای متفاوتی وجود دارد. برخی از این راهکارها عبارتند از:

 

  • شستشوی روزانه پوست:

برای این منظور، باید حدالقل روزی دوبار پوست صورت را شسته و حدالقل هفته ای چهاربار استحمام کنید. دقت کنید، به هنگام شستشو، پوست خود بجای آب داغ از آب گرم یا ولرم استفاده کنید. زیرا آب داغ  پوست را تحریک کرده و موجب تولید ترشحات چربی بیش از حد روی پوست می شود. ضمنا برای شستشو به جای صابون های خیلی قوی ( که قلیایی ترند) از صابون های ملایم  که  با درصد قلیایی کمتر استفاده کنید.

 لابراتوار نلا دارای پن های متعدد هست که این پن ها فاقد سودسوزآور و پارابن میباشند و این محصولات به خاطر فرمولاسیون مخصوص نسبت به صابون ها ملایم تر هستند و برای شست و شو پوست های چرب  و رفع آکنه بسیار مفید هستند.

 

از جمله پن های موجود در دیجی نلا عبارت است از:

پن مایع غیر صابونی TCC نلا
پن مایع شوینده غیر صابونی تیوپی نلا

 

 

مراقبت های پوستی دیجی نلا

 

  • استفاده از اسکراب و لایه بردارها به صورت هفتگی:

برای مراقبت از پوست های چرب، باید حتما از اسکراب استفاده شود. این محصولات با حذف آلودگی های  روی پوست و پوست های مرده و زائد، به حفظ سلامت پوست و شفافیت آن کمک می کنند و همچنین تا حد بسیار زیادی می تواند جوش ها را نیز از بین ببرند. علاوه بر این، استفاده از اسکراب ها میتوانند با افزایش گردش خون، موجب طراوت هرچه بیشتر پوست شوند.

 

اسکراب و لایه برداری پوست چرب دیجی نلا

 

  • استفاده از محصولات آبرسان در برنامه هفتگی مراقبتی پوست :

برخی از افراد تصور می کنند،  استفاده از محصولات آبرسان برای پوست چرب  چندان ضروری نیست. اما بایستی در نظر داشته باشید، که هر نوع پوستی به دلیل افزایش سن، عوامل محیطی همانند نور خورشید، استرس و غیره، ممکن است دهیدراته و خشک شود. سرم ها و محصولات موضعی آبرسان که حاوی ترکیبات گیاهی مانند تمبر هندی، خیار، کرچک، آلوئه ورا و غیره و ویتامین هایی مانند C،  A و B هستند، با توجه به اینکه عارضه جانبی ایجاد نمی کنند برای این منظور مفید هستند.

استفاده از آبرسان ها، به خصوص پس از لایه برداری پوست بسیار ضروری هستند. ضمنا این محصولات به شادابی، درخشندگی و سلامت پوست نیز کمک می کنند. توجه داشته باشید، که از محصولات آبرسان که دارای بافت سبک هستند استفاده کنید، تا احساس سنگینی و چربی روی پوست نکنید. استفاده روزانه از ضد آفتاب های فاقد چربی نیز برای مراقبت از پوست چرب تاثیر بسزایی دارد.

 

محصولات مراقبتی پوست چرب

 

 

  • داشتن تغذیه سالم:

رژیم غذایی و تغذیه درست، برای حفظ سلامت پوست بسیار مهم و حیاتی است. استفاده از میوه ها و سبزیجاتی مانند خیار، آووکادو، گردو، پرتقال و غیره، که خاصیت مرطوب کنندگی دارند و به دلیل حضور ترکیبات مغذی و مفید، می توانند از پوست در برابر آسیب های محیطی محافظت  و به حذف سموم و عوامل بیماری زا و عفونی کمک کنند، شدیدا توصیه می شود.

ضمنا مصرف غذای چرب مانند فست فودها، شیرینی ها و استفاده بیش از حد از کربوهیدرات ها برای  افراد با این تایپ پوستی توصیه نمی شود.

 

تغذیه سالم برای کنترل چربی افراد دارای پوست چرب

 

  • از ورزش غافل نشوید:

اگر سلامت پوست و بدن، برای شما مهم است، بهتر است از ورزش کردن غافل نشوید. ورزش نه تنها به گردش منظم خون کمک می کند بلکه ترشحات غدد چربی پوست را تنظیم و موجب حفظ سلامت پوست می شود و به مرور پوستی با نشاط و سرزنده را برای شما به ارمغان می آورد.

 

تاثیر ورزش بر کنترل چربی پوست

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید